Sidor

Sunday, September 26, 2010

För kalla fötter på besök

Inspirerad av min nystädade hall fortsatte jag med lite inredning. Har länge tänkt sätta upp något att ha tofflor i, och nu blev det äntligen av. Hade ett så härligt tyg liggande i skåpet som bara väntade på att få komma till sin rätt.

Jag tycker att det blev riktigt härligt. Jag sydde ihop det hela för hand med langettstygn. Där det bara var ett lager tyg lade jag ett bomullsband på baksidan för att få lite stadga. För upphängningen sydde jag fast två metallringar.

Fickan är gjord av ett fyrkantigt stycke och två trekantiga kilar. Upptill på kilarna sydde jag fast ett resårband för att hålla in fickan bättre. En enkel broderad text i efterstygn passade bra till den hemmasydda känslan.

Jag nämnde tidigare att jag kanske skulle sy nya gardiner. Det visade sig att tyget jag tänkt mig inte passade så bra som jag trodde. Istället plockade jag fram de gardiner som satt uppe i hallen när vi flyttade hit. Då tyckte jag inte om dem, nu tycker jag att de passar riktigt bra med allt det gröna (mattan är också grön).

Inga bra bilder, jag vet. Men jag kunde inte tåla mig tills imorgon... Önskar mig en fin kamera av tomten! Och nya tapeter till hela huset... Men det går att göra ganska fint ändå, med små medel!Och det är ju min värld jag visar upp, inget utställningshem.

2 comments:

Marilyn said...

Thank you for putting the translator on!!! I know very well about how funny it can end up! but just understanding a little bit sometimes is enough!! Will visit again! Have a good night.

Anonymous said...

Hej
Här har du haft en hemsida i hundra år, och först nu såg jag länken till den på facebook...
Jobba på hantverksnissan, tjusiga grejer du gör!
Kram lillsyrran

Post a Comment