Sidor

Wednesday, September 22, 2010

Hårband och örhängen

Här har det inte hänt så mycket de senaste dagarna. Jag har varit ganska trött efter helgens utflykter, och har bara tagit det lugnt. I fredags var jag i Ullared för första gången i mitt liv, och hoppades fynda lite kläder till barnen. De växer ur alla kläder samtidigt känns det som. Hittade lite till mig själv också, och satt häromdagen och virkade ett matchande hårband till en tunika jag köpt mig. Dottern fick genast stjärnor i ögonen och önskade sig ett rosa och ett lila.


Så här söt är hon i det rosa! Det lila är inte påbörjat än, men det är väl bäst att jag gör det snart om hon inte ska tjata ihjäl mig. Hoppas att hon kommer använda dem - många gånger vill hon att jag ska göra saker åt henne men använder dem inte. Men ett hårband går åtminstone fort att göra.

Är på humör för att göra småsaker för tillfället. Jag sitter och broderar på ett nålbrev i filt. Jag har redan ett, men det lyckas aldrig befinna sig på samma ställe som jag... Därför tänkte jag ha flera, så ökar chansen att det finns ett i min närhet när jag behöver det. Man får planera lite när man har ont i benen, så att man slipper springa och hämta saker hela tiden. Tänkte också försöka göra en nåldyna att sätta på handleden. Praktiskt när man sitter och syr och använder mycket knappnålar. Kan bara inte bestämma mig för om jag ska sy eller virka.

Igår kväll bestämde jag mig för att gör något litet till mig själv som jag gått och funderat på. Vad tycks?

Personligen tycker jag att de blev riktigt söta. Jag har helt enkelt virkat en liten blomma i glansigt broderigarn, trätt trådändan genom öglan i öronstickaren innan jag fäste den, och sedan sytt fast en sötvattenspärla i mitten. Busenkelt!

2 comments:

Evvvelyn said...

Elsa är ju bara sötast!! Jättefina hårband.. och örhängena var ju underbara!! Du är SÅ duktig!!

Lånar gärna lite kläder om du har kvar något från Elsa :)

Evvvelyn said...

hon har strl 62 nu, så strl 62, 68 :)

Post a Comment