Sidor

Tuesday, September 14, 2010

Variant på grytlapp

När jag stod och skulle steka korv och äggröra alldeles nyss slog det mig att jag glömt att visa en sak som jag gjort. Jag ska inte ta åt mig äran för idén, för vi hade redan en från makens föräldrahem. Men den här virkade jag i hammocken i somras.


Det hela är väl en sorts grytlapp, eller vad man kan kalla det. Helt enkelt en virkad tub i bomull som man kan trä över handtaget på gjutjärnspannan för att inte bränna sig. Vissa stekpannor har ju handtag som leder vidare värmen, och grytlappar kan bli så halkiga. Den här sitter på plats hela tiden, så gör man inte bort sig. Den sitter ganska tight längst upp så den halkar inte omkring heller. Eftersom jag aldrig diskar handtaget så sitter den på plats för jämnan.


Bara ett litet tips, helt enkelt.

No comments:

Post a Comment