Sidor

Thursday, September 23, 2010

En solros till morot

Jag är verkligen ingen städmänniska. Att jag har en kropp som inte fixar ansträngning hjälper inte direkt till... Det städas inte ofta hemma hos oss, med andra ord. Men nu är det välbehövligt. Så jag har gjort upp en plan. Jag ska ta ett rum om dagen. Så blir det gjort, och jag orkar med att göra det ordentligt. Perfekt!

Idag städade jag hallen. Och verandan, även om det inte var planerat. Det blev liksom bara så, när jag började torka ur och putsa fönstren så råkade jag bara fortsätta att städa på utsidan också...

För att inte tappa sugen hade jag en morot. Eller rättare sagt en solros. Krukväxterna i hallfönstren var sedan länge döda, men i trädgårdslandet har jag en så fin solros med mängder av blommor på. Sonen räknade till 22 blommor och knoppar för ett par veckor sedan, och nu är det säkert fler. Så när hallen var färdigstädad fick jag lov att plocka en solros till varje fönster. Har så fina gamla flaskor som passade perfekt till vas. Solros är nog en av mina favoritblommor, jag tycker de är helt ljuvliga!

Nu behöver jag bara sy ett par gardiner också, med mer färg än de gamla i brunt och vitt. Har en gammal gardin från second hand som ska få nytt liv. Kanske hinner slänga ihop något ikväll rent utav. Undrar vad jag ska hitta på för skojig uppmuntran till nästa rum? Tror att köket står på tur...

1 comment:

Kyllikki said...

Vackert!Jag med älskar solrosor!

Post a Comment