Sidor

Wednesday, September 22, 2010

Nålbrev

Jag är inte världens mest ordningssamma människa. Jag tycker om att ha ordning, och jag vill att varje sak ska ha sin plats. Men jag lägger sällan tillbaka något där det ska vara... Därför har jag den senaste tiden haft problem med mina nålar. Jag har ett gammalt nålbrev som maken ärvt. Det är inte särskilt vackert och går inte att stänga, vilket innebär att jag alltid sticker mig när jag letar efter nålarna bland garn och annat. Dessutom är det ofta nerpackat efter att jag haft med mig virket/sticket någonstans, och sen när jag sitter i min virkfåtölj så har jag inga nålar. Inget stort problem kanske, men jag kände behov av ett nytt nålbrev.

Betydligt snyggare än det gamla! (Det gamla är dassigt mörkblått med en virkad kant i en ful brun färg.) Mönstret är skissat på frihand - mycket roligare än att använda någon annas mönster!

Det går att stänga! Två små tryckknappar ska skydda mina fingrarna från de små vassa sakerna här i. Här finns synålar med litet och stort öga samt broderinålar. Knappnålarna är vanliga knappnålar utan plasthuvud som jag gjort om. Det var makens idé, faktiskt. Jag har duttat lim på huvudet och trätt på en liten pärla. Bra med stort huvud som inte försvinner mellan maskorna.

Några säkerhetsnålar också. Personligen tyckte jag att jag var väldigt smart när jag slängde ihop några stickmarkörer att stoppa i. Bra att alltid ha med sig! (De syns inte så bra, dels för att min kamera är kass, dels för att de är gjorda på smyckestråd som är ganska tunn och därför inte syns på bilden.)
Behöver jag säga det rakt ut, eller förstår ni ändå? Jag är väldigt nöjd med mitt nya fina nålbrev!

1 comment:

Evvvelyn said...

Jag hittade hemmagjorda virkade napphållare på tradera :) Skulle du få för dig att göra sådana någondag så beställer jag några stycken :)

Jag är redigt imponerad av hur duktig du är!!

Post a Comment