Sidor

Wednesday, September 15, 2010

Sjalar, sjalar, sjalar

Tänkte bjuda på en liten sjalkavalkad. Jag har fått ihop till en liten samling egenhändigt gjorda sjalar vid det här laget.


Denna mörkbruna sjal var en av de första jag gjorde. Enkel rätstickning. Började sticka spetsen och ökade sedan hela tiden. Minns inte riktigt hur stora ökningar dock... Garnet är billig akryl från Ö&B. Duger för mig!


Mitt i all grönska ser den här sjalen nästan grå ut i tonen, men i verkligheten är den melerad i vitt och ljusgrönt. Virkad i klassiskt sjalmönster med luftmaskbågar. I nederkanten är det kanske sex stolpar i grupp i en luftmaskbåge.


Denna gammelrosa sjal i ull är virkad efter ett mer avancerat mönster, nämligen blommor omgivna av luftiga bågar. Fick för mig att mönstret var från Garnstudio (som så mycket annat), men det var nog så att jag hittade det i en veckotidning. Tog dock lite för lång tid att göra för min smak.


Sist men inte minst - min nyaste sjal. Har inte ens använt den än. Den är virkad i akrylgarnet Crisp, som har lite lurvig struktur. Den är virkad med kärleksknutar, precis som den här sjalen som jag redan visat. Denna starkt turkosa sjal är dock något mindre. Jag använder framför allt mina sjalar virade runt halsen, och då behöver de inte vara så stora.

1 comment:

Kyllikki said...

Väldigt vackra sjalar!

Post a Comment