Sidor

Wednesday, March 30, 2011

Virkade kepsar - Crocheted hats

Just nu har jag ovanligt många projekt på gång. Garnet tog slut för mig mitt i ett par babyskor, och jag kunde ju inte bara sitta och rulla tummarna... 

Right now, I have unusually many projects going on. I was out of yarn in the middle of a pair of baby booties, and I couldn't just sit there rolling my thumbs...


Jag tittade runt lite på Ravelry och hittade flera roliga mönster. Bland annat dessa kepsar. Mönstret finns på bloggen Vallieskids.

I looked around at Ravelry and found several patterns that looked like fun. Among other things these hats. The pattern is found at the blog Vallieskids.


Jag gillar mönstret, dels för att det går fort och lätt och blir snyggt, men framför allt för att det funkar både till tjejer och killar.

I like this pattern, partly because it's fast and easy and turns out great, but mostly since it works for both boys and girls.



Jag prydde bandet över skärmen med en knapp på sonens keps och med en blomma på dotterns. Och så ville de ha sina namn broderade på dem.

I decorated the strap above the brim with a button on the son's hat and with a flower on the daughter's. And they also wanted their names in embroidery.




Jag mötte dem när de kom med skolbussen för att kunna ta några bilder ute. När jag och dottern gick och hämtade posten fick vi se den här lilla sötnosen.

I met up with them when they arrived with the school bus to take some pictures outdoors. When my daughter and I went to get our mail, we saw this little cutie.


Kan du se den? En liten fjäril som flugit ut i solen alldeles för tidigt. Hoppas den inte behöver frysa allt för mycket!

Can you see it? A little butterfly who flew out in the sun all too early. I hope it doesn't have to freeze too much!

3 comments:

Emilia said...

Underbara kepsar - och så fint med namnen broderade på!

Maria said...

Så fina kepsar! Det var en rolig variant. Åh, en fjäril - då måste det verkligen vara vår!

matte said...

Vilken fin! kul med annorlund mössmönster. Vad produktiv du är!

Post a Comment