Sidor

Thursday, March 3, 2011

Massor av idéer - Lots of ideas

Jag poserar lite för er idag. Ville visa upp kragen jag stickat till mamma, och den såg så platt och tråkig ut när den bara låg på bordet...

I'm doing some posing for you today. Wanted to show the neckwarmer I knitted for mum, and it looked so flat and boring just lying on the table...


Den blev liggande ett litet tag, för garnet tog slut och jag kunde inte ta mig in till stan för att köpa nytt. Men nu är den klar! Nästan... Men mamma har lovat att fästa de sista trådarna själv, snäll som hon är. Och kragen kommer nog passa fint till mössan och vantarna som hon redan har.

It was left lying around for a little while, since I was out of yarn and couldn't get to town to get some. But now it's done! Almost... But mum has promised to fasten the last threads herself, being such a darling. And the neckwarmer will go nicely with the hat and the mittens she already has.


Nu har jag redan börjat på något nytt. Jag vill lära mig att sticka flätor. Och honungskaksmaskor. Och filta det jag stickat. Och komma på något fint att göra av mitt lila-gröna nystan. Och...

Now I'm already on to something new. I want to learn how to knit cables. And honeycomb stitches. And felt what I've knitted. And think of something nice to make of my purple-green skein. And...


Men det här ska bli en torgvante, är tanken. Jag tänkte öva på olika flätor genom att göra torgvantar efter samma mönster, men med olika flätor på ovansidan. Nu återstår det bara att se hur många nya projekt jag kommer att starta innan den här vanten är färdig...

But this is supposed to be a mitt. I thought I'd practise different cables by making mitts after the same pattern, but with different cables on the back of the hand. Now it only remains to be seen how many new projects I will start before finishing this mitt...

1 comment:

Valerie said...

hei hei ! just back home & my computer is working now ! so nice to meet you & see you're a talented knitter !!
a busy week for our family unfortunately but i'll get back in touch xoxo

Post a Comment