Sidor

Saturday, March 26, 2011

Körsbärsblom? - Cherry blossom?

Jag har berättat om mitt fönster vid hobbybordet där blommorna dör av värmeslag och solsveda. Samtidigt är det ju så ljuvligt att omge sig med blommor och blad. Så jag bestämde mig för att göra lite efter att ha fått inspiration från en annan blog.

I have told you about the window by my hobby table where the flowers die from heatstroke and sunburn. At the same time it's just lovely to be surrounded by flowers and green leaves. So I decided to make some after being inspired by another blog.


Jag hittade mönster på fina blad hos Easy makes me happy, och blommorna kommer från Attic24.

I found a pattern for nice leaves at Easy makes me happy, and the flowers are from Attic24.


Jag hade redan gjort ett nytt fodral till en större kaffeburk, så jag tog med mig dottern ut i trädgården och hämtade kvistar. Fram med limpistolen och så var det klart!

I had already made a new jacket for a bigger coffee jar, so I brought my daughter out to the garden to get twigs. Get the glue gun and it was all done!


Det svåraste momentet i det här projektet är nog att försöka fotografera något som står i ett söderfönster och ändå få med färger... Men ni förstår nog.

The hardest phase in this project was probably to take a picture of something standing on a window sill facing south and still catch the colors... But I think you get the idea.


Jag är mer än nöjd och blir så glad varje gång jag går förbi fönstret.

I am beyond pleased and I get so happy every time I pass this window.


Och nej, jag har inte putsat fönstren än!

And no, I haven't cleaned the windows yet!

No comments:

Post a Comment