Sidor

Thursday, March 10, 2011

Särskild dag - Special day

Igår gjorde jag ett kort för första gången på länge. På tre månader för att vara exakt. Idag är det nämligen en väldigt speciell dag.

Yesterday I made a card for the first time in a long time. Three months to be specific. For today is a very special day.

Idag firar vi nämligen födelsedag för världens snällaste, finaste, - ja kort sagt världens underbaraste man! Min man!

For today we celebrate the birthday of the kindest, finest, to put it short - the most wonderful man in the world! My husband!


Tyvärr hade jag ingen bra, nytagen bild så ni får hålla till godo med en från i somras.

Unfortunatly I didn't have a good, newly taken photo, so you'll have to do with one from last summer.

Gårdagen spenderades vid symaskinen för att göra några presenter till min man. Bokfodral, närmare bestämt. Som vanligt så kan jag inte bara följa någon annans beskrivning, utan måste hitta på eget...

Yesterday was spent by the sewing machine to make som gifts for my husband. Book jackets, more exactly. As usual, I couldn't just follow someone elses description, but had to make something up myself...


Den första är lite mindre och passar för en pocket. Det finns ett smalt band som fungerar som bokmärke, och man stänger helt enkelt genom att vira små band runt knapparna.

The first one is a little smaller and suits a paperback. There is a thin ribbon acting as a bookmark, and you simply close it by winding thin ribbons around the buttons.

Den andra är lite större och passar en "normal" bok. Detta fodral stänger man med kardborreband som jag sytt fast på ett band som fanns i svärmors gamla gömmor. Kantbandet hade jag köpt på second hand. Älskar att ha allt hemma när man vill göra något!



The second one is a little bigger and suits a "normal" book. This jacket is closed with Velcro fastening, which was sewn onto a ribbon from my mother-in-law's old stash. The edge ribbon was found in a second hand shop. I love having everything at home when you want to make something!

Min man både reser och läser mycket i jobbet, så förhoppningsvis får han god användning av dessa.

My husband both travels and reads a lot in his work, so hopefully these will come to good use.

1 comment:

Marilyn said...

Happy Birthday, Nilla's husband, or as Google always calls the men in Swedish...the man. Hope you always have safe travels and time to read your books.
M

Post a Comment