Sidor

Tuesday, March 8, 2011

Ännu en stickning - Yet another knitting

Just nu startar jag nya stickningar varje dag, verkar det som. Så mycket jag vill göra!

Right now I start new knitting projects every day, it seems. So much I want to do!

Det här är en halv torgvante. Målet är två hela torgvantar. Den här gången stickar jag till sonen. Han har varit så otroligt torr på ovansidan av händerna, antagligen för att han blivit kall och våt utomhus nu i vinter. Jag stickar i ett sockgarn som heter Step, och som innehåller jojobaolja och aloe vera. Hoppas att det ska göra gott för hans händer!

This is half a mitt. I'm aiming at two whole mitts. This time I'm knitting for my son. He has been so incredibly dry on the back of his hands, probably from getting cold and wet playing outside this winter. I'm using a sock yarn called Step, which contains jojoba oil and aloe vera. Hopefully that will do good for his hands!

1 comment:

matte said...

Vilket fiffigt garn!Kul när man är inne i ett "stickstim". Jag har börjat på en tröja som stickas utan resår och ska snurra upp sig i kanterna.. men jag tycker den snurrar sig för mycket. Få se hur det blir, jag stickar den och blir det för konstigt så river jag upp och gör nåt annat ;)
jo inte lätt för de som är hundrädda. Jag säger aldrig att min hund är snäll för det är inte det som avgör om man är rädd.. rädsla är liksom inte logiskt på det viset. Det bästa tror jag är att visa att man kontrollerar situationen och att visa förståelse för den som är rädd.

Post a Comment