Sidor

Monday, March 7, 2011

Trött måndag - Tired Monday

Ser ett grått och blåsigt landskap genom fönstret bredvid datorskärmen idag. Det känns ända in, för det blir alltid lite kallt om fötterna när det blåser mycket.

I see a grey and windy landscape through the window next to the computer screen today. I can feel it all the way inside the house, since it always gets a little cold around the feet when it's very windy.


Idag är det en trött dag efter en intensiv men härlig helg. Lördagen ägnades åt storstädning, och jag är så glad att jag faktiskt orkade städa hela huset nästan själv. Vet inte när jag orkade det sist. Gårdagen gick i familjens tecken, vi hälsade på hos min syster med familj och träffade pappa på vägen hem. Mysigt!

Today is a tired day after an intense but wonderful weekend. The Saturday was dedicated to house cleaning, and I am so happy that I actually had the strength to do all the cleaning of the entire house almost on my own. Don't remember the last time I was able to do that. Yesterday was dedicated to family, we visited my sister and her family and met dad on the way home. Nice!


Det blev sent innan vi var hemma igår, så jag orkade bara göra några varv på min senaste stickning. Det är en sjal i ett randigt, underbart mjukt garn. Blev så glad när jag hittade det här mönstret, eftersom jag länge velat göra något av det här garnet men inte hittat något jag fastnade för. Enda nackdelen är att mitt enda nystan förmodligen inte räcker...

It got late before we got home yesterday, so I was to tired to do more than a couple of rows on my newest knitting. It is a shawl in a striped, amazingly soft yarn. I was so happy when I found this pattern, since I have been wanting to make something out of this yarn for a while now, but not been able to find a pattern I liked. The only drawback is that my single skein probably won't be enough...

Nu måste jag sära på mina bråkande barn och ge dem något att äta... Vi ses!

Now I have to separate my quarreling kids and give them something to eat... See you later!

3 comments:

Emilia said...

Ska bli spännande att se den färdiga sjalen!

Kragen ser jättefin ut!

Marilyn said...

those are lovely colours Nilla...it looks so soft too. Hope the wind dies down and maybe you can send the kids outside to play!!! :)

Livet på Gräddhyllan! said...

Visst var vädret fruktansvärt tråkigt idag - tröttsamt grått, blåsigt och trist :( Vart tog solen vägen??

Kram!

Post a Comment