Sidor

Friday, November 12, 2010

Julpyssel och lite bråttom!

Håhå jaja. Idag hade jag tänkt vara duktig och få en massa gjort här hemma. Istället fastnade jag framför datorn och har inte fått något gjort... Men jag ska strax sätt mig och sticka. Jag håller på med en present till pappa på fars dag, och den måste vara klar tills imorgon.

Det är många som säger att de känner julstämning nu när vi fått så mycket snö (ett par dm på sina ställen). Det har inte jag. Men det var nära igår, för då hade vi julpyssel på barnaktiviterna i kyrkan. Nästan 40 barn i åldern 6 till 12 satt och gjorde änglar, klädde tändsticksaskar med filt och virade vaxtråd på stearinljus. Det var full fart!

Klädda tändsticksaskar är för övrigt ett jättebra pyssel för barnen att göra själva och ge bort i julklapp. Både mysigt handgjort och praktiskt användbart!
Själv satt jag med limpistolen i högsta hugg och hjälpte dem att sätta ihop sina änglar. Jag fick bara en kort stunds paus, när jag brännt mig på limmet och måste spola kallvatten på min tumme. Fick en stor fin blåsa, så jag kunde inte sticka något alls när jag väl fått ungarna i säng. Så nu kan jag nog inte sitta här längre, om presenten ska bli klar.

(Om ni vill göra likadana änglar finns det beskrivning här.)

2 comments:

Maria said...

Det är väl jättemysigt att pyssla med barnen. Så många det var i barngruppen! Förstår att det var full aktivitet. Söta grejor! Lycka till med farsdagspresenten!

Nilla K said...

Haha, ja man kan tycka att det är en stor grupp. Egentligen är den uppdelad i fem smågrupper, men igår körde vi allihopa tillsammans.

Post a Comment