Sidor

Tuesday, November 9, 2010

Vinter och virkning

Idag snöar det, och blåser. Stod i fönstret och tittade på mina barn när de gick till skolbussen. Storebror tar hand om lillasyster, precis som han lovat, och håller henne i handen när de går ut på stora vägen.
Kan du se dem?
Igår satt jag och virkade större delen av dagen. Började på ett nytt projekt och avslutade två som ska säljas på auktionen.
Den här lilla prinsesstårtan blev färdig, det var bara bottnen som saknades.

Den här sjalen började jag på för länge sedan. Har virkat lite då och då, men den tycktes inte vilja bli färdig. Kanske visste den att om den drog ut på tiden skulle den få gå på auktion?

Inte helt lätt att fånga färgerna på bild. Tänk er något mitt emellan de här två, så stämmer det ganska bra. Den är virkad med kärleksknutar i garnet Crisp. Jätteskön att ha virad runt halsen. Jag har en likadan själv. Eller två, jag har ju en vinröd/rosa också. Nu ska jag sätta mig och virka när barnen är i skolan. Hoppas kunna avsluta något projekt idag också.

3 comments:

MiA said...

Åh vilken härlig sjal! Har kikat på de där kärleksknutarna, men aldrig provat :)

Har också funderat över det där med "kallast på tusen år"... ännu konstigare är när de skriver "kallaste det här årtusendet"... hur vet de det? Det är ju 990 år kvar ;)

Maria said...

Oj, vilket väder ni har! Här i Kalmar regnar det.
Söt liten tårta. Och kärleksknutar blir så fint i sjalar.
Önskar dig en fin dag!

anniz said...

Undrar om dina barn åker med samma skolbuss som min systerdotter, det tror jag :D

Himlans fin sjal! jag håller på att virka en filt till mina syskonbarn (till de två i sthlm) men känns som om själva inspirationen har stannat av. Har inte slutfört det ännu.. började i januari förra året, haha!

Post a Comment