Sidor

Tuesday, November 16, 2010

Converse till en liten kille

Igår var jag på besök hos en mycket liten pojke och hans mamma. En otroligt söt liten två-veckors baby! Man glömmer hur små de är när de är så nya... Fast å andra sidan var han mycket mindre än något av mina barn var.

Jag hade inte hunnit förbereda någon välkomstpresent i tid (som vanligt), men den var åtminstone påbörjad. Högerskon blev färdig under besöket, och den vänstra blev färdig på kvällen framför tv'n.

De här små tossorna mäter ca 8 cm över sulan... Ändå tror jag att de blir stora till honom. Men de växer ju så fort. Väldigt bra mönster, måste jag säga. Lätt att följa, och skorna blev riktigt fina. Har sett andra varianter som inte alls hade så bra form, de här ser ju ut som ett par converse ska se ut. Vill du göra ett par så hittar du mönstret här (på engelska). Själv ska jag göra åtminstone ett par till. Ett par rosa till en liten tjej på hela fem månader. Det ska faktiskt bli riktigt roligt!

2 comments:

Evvvelyn said...

Så söta!! Ett par såna skulle jag kunna tänka mig att beställa till Swea!!

Maria said...

Oj, så fina! Det var en jätteläcker modell, måste genast kolla in mönstret!

Post a Comment