Sidor

Monday, November 22, 2010

Bricka med decoupage

Hittade en bricka på second hand för en tid sedan. Lite så där lagom skabbig, så att man vill göra om den men utan att vara sunkig. Såg genast för mig hur fin den skulle bli. Decoupage, tänkte jag. Jag är ganska mycket en nybörjare på området, men desto större anledning att öva!

Jag är verkligen dålig på det här med att dokumentera före och efter. Hade redan sandpapprat motivet på botten i brickan, och börjat måla över det i ena hörnet, när jag mindes att ta fram kameran...
Botten målades i vitt, och kanter och undersida fick bli ljust grå.

Som sagt, jag är definitivt ingen expert på det här med decoupage. Det blev ganska skrynkligt, och servetten hamnade för nära det ena hörnet. Och jag vet inte ens om det är möjligt att få ytan slät när man fyller på med flera lager decoupage-lim.

Eftersom jag använde mig av korgmålningsfärg så sprutade jag över den med några lager spraylack. Dåligt genomtänkt, för nu stinker det lack i halva huset och jag sitter och fryser med ytterdörren öppen kl 23 för att vädra ut lite. Men det får det väl vara värt. Med alla sina skavanker så tycker jag ändå att min bricka blev jättefin!

No comments:

Post a Comment