Sidor

Thursday, November 25, 2010

Små sockerbagare

Igår bakade vi pepparkakor, jag och barnen. Oj vad de var duktiga! Kvällen innan hade vi börjat lite, och då fick jag hjälpa dem hela tiden. Det behövde jag inte igår. De knådade, kavlade, tryckte ut figurer och lade upp dem på plåten. Det gick bra mycket fortare än jag förväntat mig. Vi hade visserligen hjälp av en kamrat till sonen en stund, men ändå. Det är väl bara att konstatera - de börjar bli väldigt stora!


Sonen uttryckte dock vissa farhågor om att pepparkakorna inte skulle räcka så länge. Och jag tror att han har rätt. Även om vi nu har drygt två stora plåtburkar fyllda med kakor, så blir det nog ett bak till före jul. Dessa barn är helt galna i pepparkakor!

2 comments:

Maria said...

Vilka fina och duktiga bagare! Pepparkakorna blev säkert jättegoda!

Evvvelyn said...

sötisar!! Oliwer och Birgitta bakade pepparkakor i tisdags, idag är burken slut.. haha..

Post a Comment