Sidor

Monday, November 22, 2010

Färdigt fodral

Så var kudden färdig!

Baksidan och framsidan är ihopsydda i de bakre maskbågarna. På ena sidan lämnade jag ett hål för att kunna stoppa in själva kudden. Som stängning valde jag att virka en snodd av luftmaskor och snöra ihop öppningen.

Baksidan går som sagt i blått, gult och vitt. Den hade förmodligen passat bättre ihop med framsidan om den gått ännu mer i vitt, men det kändes så opraktiskt.

Så för att binda ihop fram- och baksida kände jag att det behövdes lite blått och gult på framsidan också. Efter lite experimenterande fastnade jag för att sy en sorts sicksack mellan rutorna.

Alla rutor är ihopsydda i de bakre maskbågarna, och de främre maskbågarna ligger därför ovanpå. Jag lät den gula alt. blå tråden gå fram och tillbaka mellan motstående maksbågar från ena sidan till andra. Påminner mig om när jag gick på lekis och broderade dukar, då fick jag göra en liknande söm. I mina ögon blev detta tillräckligt för att få fram- och baksida att hänga ihop. Så typiskt mig att skynda mig igenom projekt, bara för att upptäcka att jag inte är riktigt nöjd när det är så gott som färdigt och alldeles för sent för att orka göra stora ändringar. Tur att det gick att "rädda" den här!

3 comments:

Marilyn said...

You did a great job...I like the lacey effect in between the blocks...

4U2 said...

Väldigt fin.

Lit de Parade said...

Himla söt:-)

M @ Lit de Parade

Post a Comment