Sidor

Monday, November 8, 2010

Virk-verkstad

Har verkligen varit på humör för virkning de senaste dagarna. Mormorsrutor framför allt. Tänker mig att jag ska göra lite mer saker till syföreningens auktion. Vi får väl se hur mycket jag hinner slutföra.

Jag har egentligen mina hobbysaker på övervåningen, men har för tillfället flyttat ner. I min röda soffa sitter jag precis vid fönstret, och det gillar jag. Det är så vackert ute idag, soligt och frostigt. Så jag packade ner en massa virkgarner i en korg. Någon mer än jag som älskar korgar? Det är nog romantikern i mig...

Så kom jag på att jag har bomullsgarn som inte blivit nystat än. Därför blir det nu premiär för svärmors garnvinda. Mycket mer praktiskt än att hänga härvan över en stolsrygg. Eller över knäna, uppkrupen i fåtöljen... Det kommer gå som en dans!

Hittade lite garn på rea i veckan. 70% bambu och 30% bomull, och otroligt mjukt. Visste inte riktigt vad jag skulle göra av det, dock. Nu funderar jag på att göra några mjukisdjur. Typ en kanin med långa mjuka öron.

En annan dag får jag visa sonens broderi som han köpte samtidigt som jag fyndade garn. Han har nu avancerat från stora, uppritade korsstygn på kartong till korsstygn på "vanlig" aida. Han hittade ett litet julmotiv som han så gärna ville ha. Och han är duktig! Dottern köpte glaspärlor och gjorde sig ett vackert armband. Vi var helt enkelt väldigt nöjda alla tre efter den turen till garnaffären!

Förresten, tack för alla snälla kommentarer om väskan! Det var roliga färger att virka i, även om jag nog inte skulle göra något till mig själv i den färgsättningen. Gillar varmare färger. Men svart och lila verkar vara inne nu, så jag hoppas att den kan inbringa lite pengar på auktionen.

2 comments:

Maria said...

Så flitig du är! Det är så fint med mormorsrutor och de kan ju användas till så mycket. Fint att du bidrr till auktionen!

Marilyn said...

So you will be winding yarn too!!! Looking forward to seeing what you make with the granny squares.....stay warm!!!

Post a Comment