Sidor

Monday, November 1, 2010

Kyrkans syförening

Idag har jag gästat kyrkans syförening i min lilla by. Grannfrun var här och sålde lotter till föreningens auktion som hålls om ett par veckor, och beklagade att det mest är äldre som kommer till träffarna. Där satt jag och stickade, så då kändes det ganska naturligt att föreslå att jag kunde följa med. Alltid trevligt med sällskap, oavsett om det är gammal eller ung.

Så idag har jag varit där. Alla tyckte att det var jätteroligt att jag kom. Och jag sänkte medelåldern ganska drastiskt. Det var väldigt trivsamt. Prästen läste lite ur Bibeln, vi sjöng en psalm, handarbetade och pratade. Fikade och lyssnade när prästen läste lite ur en bok. Tycker att det är jätteskönt att kunna få sig lite andligt till livs samtidigt som man sysslar med något praktiskt.


Jag virkade rutor till en väska (tror jag, man vet aldrig säkert). Nu sitter jag och funderar på vad jag kan skänka till auktionen. Kan vara lite roligt att göra något som inte brukar finnas att köpa där. Kanske en kudde, ett par örhängen... Ja, ja, vi får väl se vad jag kommer på!

2 comments:

Maria said...

fint gjort av dig att följa med till syföreningen. Förstår att det uppskattades. Precis som hos dig är medelåldern hög även i vår syförening. Men de jobbar på - tyvärr blir ju inte deras vackert broderade dukar betalda som de borde bli. Bra att du tänker nytt, för det behövs!
Ha det gott!
Maria

Unknown said...

Hej Nilla
Tack för din fina kommentar inne hos mig. De där rutorna är vackra. Färgerna passar fint tillsamans. Jag återkommer och kollar vad det blir av dem.
Kram
Susanne

Post a Comment