Sidor

Friday, November 19, 2010

Kuddfodral i mormorsrutor

Jag håller på och förbereder lite inför helgens äventyr. Jag och barnen ska följa med maken som ska på konferens fredag - lördag. Han har uppgraderat sitt enkelrum till familjerum, och där ska vi hålla till. Barnen har packat två väskor fulla med spel! Inklusive playstation... Hihi! Vi har gjort det här en gång förut, och det var jättemysigt. Jag och barnen satt och spelade spel och åt popcorn och ostbågar i pyjamas. Och hotellfrukosten imponerade stort på dem!

Innan vi åker tänkte jag visa vad som händer med mina mormorsrutor. Det har kommit en del emellan, så jag har inte kommit så långt. Hade egentligen tänkt skänka alstren till auktionen som är i kväll, men jag hinner inte färdigt.

Alla rutor har jag bara satt ihop huller om buller och fortsatt med en kant i gult och blått. Baksidan är påbörjad och kommer gå i vitt, gult och blått. Snart ett färdigt kuddfodral.

Den är inte särskilt stor, ca 35 cm skulle jag tro. Kommer att passa lagom till en av alla mina små blå kuddar som jag har i tv-rummet, så den kommer nog att få bo i tv-soffan. Tror att den kommer att trivas där, även om jag inte är galet förtjust i den. Jag tror att den är för vit för min smak...

Rutorna har jag sytt ihop i bakre maskbågen. Tycker att det blir så fint när man gör det. Då flyter inte rutorna ihop så, utan har en egen liten kant.


Jag ska skynda mig att virka färdigt den, för sedan ska jag börja på nya rutor. Har inte bestämt exakt vilken sort än, men jag är så sjukt sugen på att göra något i de här färgerna. Kanske något blommigt?

1 comment:

Maria said...

Så mysigt att ni får följa med på "utflykt"! Hotellfrukost är mums!
Ditt kuddfodral blir jättefint. Och de "nya" nystanen ser härliga ut, kanonläckra färger tillsammans!

Post a Comment