Sidor

Wednesday, October 20, 2010

Tidskriftssamlare

Vårt badrum på övervåningen är lika med kaos, för det mesta. Det är väldigt litet, ni vet ett sådant som precis rymmer en dusch, handfat och toalett, och som dessutom har snedtak. Istället för dusch står nu vår tvättmaskin där, och även en tvättkorg. Det ligger veckotidningar på tvättmaskinen som man kan läsa vid längre besök. Men tvättmaskinen skakar så att de alltid ramlar ner på golvet... Tja, oordning och trångt är ett sammanfattande begrepp helt enkelt. Därför blev jag glad när jag på en loppis hittade en tidskriftssamlare i omålat spån för endast 30 kr. Den fick följa med hem. Och igår satte jag tänderna i den.

Egentligen hade jag tänkt mig den i blått, så att den matchade spegeln. Men så bidde det inte. Hade ingen bra blå färg hemma, och att vänta med att måla tills jag kunnat köpa färg kändes aldrig som ett alternativ... Vadå? Otålig? Jag???

Istället blev det vinrött på utsidan och gammelrosa inuti, med svarta detaljer. Lite mörkare än på bilden, här ser den nästan helt rosa ut. Svårfotad! Rosorna hade jag en schablon till, och texten är skriven på frihand (vilket förklarar varför den är sned).

Tanken för idag är att jag ska hänga upp den på väggen och bringa lite ordning i badrummet. Ska bli skönt!

1 comment:

Maria said...

Vilken bra idé! Och så fin tidningskorgen blev. Nu blir det ordning och reda, minsann.
Ha det gott!
Maria

Post a Comment