Sidor

Saturday, October 16, 2010

Bröllopskort

Jag fick frågan från min syster om jag kunde göra ett bröllopskort till två av deras vänner som gifter sig idag. Och visst kunde jag det! Det var dock på håret att jag fick iväg det i tid, eftersom jag och barnen legat magsjuka i veckan...

Det blev ett ganska enkelt kort, rent dekorationsmässigt. Tycker att det är roligt att använda mig av skriven text just nu, så då får texten ta lite extra utrymme. Dessutom ville jag inte ha för många färger och mönster, eller att det skulle bli alltför gulligt. Färgen på bilden är dock lite missvisande, det är inte riktigt lika mörkt som det ser ut att vara.
För att göra hjärtana hade jag en mall i papper, som jag sedan skrev runt. Fick dock öva några gåner först, hehe, så att texten gick jämnt upp med hjärtformen.

I det röda hjärtat är texten "now and forever" och i det rosa "true love", och så ett hjärta emellan. Det är en liten anspelning på presenten från min syster - en målning på läder som handlar om evig kärlek.

När jag skriver större text i svart, tycker jag om att skugga med en vit penna. Det gör att texten står ut och ser mycket mer arbetad ut.

2 comments:

Maria said...

Jättefint kort! Så läckert med texten som utgör konturer på hjärtanen (heter det så?). Enkelhet är ofta så otroligt fint, och ditt kort strålar av hjärtliga lyckönskningar.
Trist att ni haft magsjuka, hoppas att ni mår bra nu.
Kram, Maria

anna said...

va fint!! :)

Post a Comment