Sidor

Saturday, October 2, 2010

En slö lördag

Idag är hela familjen bara hemma och tar det lugnt. Det händer inte särskilt ofta att vi är det en hel dag. Tror inte att någon ens gått utanför ytterdörren idag. Ungarna älskar att skrota i pyjamas hela dagen. Själv sitter jag och handarbetar, som vanligt.

Har haft lite känningar i högra armbågen på sistone, så jag ligger lite lågt med stickning och virkning några dagar tänkte jag. Jag broderar istället. Vet inte om det är lindrigare för armen, men jag inbillar mig det i alla fall. Just nu sitter jag och broderar plattsöm och schattersöm på en tavla jag köpte för flera år sedan. Har mest broderat korsstygn i mina dar, så detta är lite nytt för mig. Men det är riktigt kul. Och fint blir det. Det är nog inte sista gången!

2 comments:

MiA said...

Hej Nilla!
Vilken underbar filt du stickar!! Jag känner igen det där när man inte vill sluta för man vill se nästa färg.. och nästa.. och nästa *s*

Ha det gott!
MiA

Daniel said...

Du e så duktig, skön terapi!

Post a Comment