Sidor

Friday, October 8, 2010

Frusen yoghurt

Fjäskade lite för barnen idag och gjorde ett extra gott mellanmål - frusen yoghurt. Det uppskattades!

Jag blandade ca 500 g frusna jordgubbar med 5 dl vaniljyoghurt. Mixa och ät genast. Vill man så kan man ha i lite socker också. Mina jordgubbar var dock redan sockrade, eftersom jag använde det som silades bort när jag gjorde rårörd jordgubbssaft.

Nu ska vi gå upp och sätta oss i tv-soffan, barnen och jag. Vi ska titta på Asterix & Obelix och handarbeta lite. Sonen broderar en överraskning till en av sina kusiner, och jag ska fortsätta med mina hemlisar. Skulle inte bli förvånad om dottern hamnar vid sin pärlplatta efter en stund. Eller broderar hon också - vi har motiv på kartong där hon kan sy i konturerna.

Mys!

No comments:

Post a Comment