Sidor

Thursday, October 28, 2010

Firad

Imorse vaknade jag av viskande röster och knarrande golv. Jag blundade snällt tills lampan tändes och maken började sjunga. Mina fina barn sträckte stolta och glada fram sina paket och kramades. Sonen protesterade när jag höll upp paketen så att de skymde mitt ansikte, eftersom han försökte föreviga det hela med vår filmkamera. Men han blev tvungen att stänga av efter en stund, eftersom det var för svårt att både filma och ge mamma en grattiskram samtidigt.

Han hade köpt en tuggummiautomat till mig, för det tänkte han att jag skulle bli glad över. Utan några som helst baktankar, får man anta... Dotterna hade köpt blommiga näsdukar, och när jag nös ett par gånger undrade hon förväntansfullt om jag möjligen var lite snorig och behövde snyta mig. Ett kort fick jag också, med Hello Kitty på. Barnen hade turats om att skriva.

Det finns nog inget finare än att bli firad av sina barn. Vad man än får, så vet man att det är mycket kärlek bakom. Att de har valt ut något som de tycker är särskilt fint eller bra. Ljuvliga ungar. Jag är en lycklig människa! Ett år äldre nu, dessutom.

2 comments:

Maria said...

Grattis på födelsedagen! Så härligt att få en sådan morgonuppvaktning! Ja, barnen är en fantastisk gåva - och de egna är ju allra bäst!
Njut av dagen!
Maria

anniz said...

Grattis på födelsedagen förresten!

Ja, mamma och jag dumpade hunden i H*** i fredags och åkte så vi kom ut mot M*******d, på vägen där så såg vi nämnligen ett träd liggandes så, och lite längre fram var det en liten bro (?) men en oerhört smal väg iaf, man fick inte plats två bilar på den lilla bron om jag minns rätt!

Nu skrev jag stjärnor på ställerna, men risken är väldigt liten att ett träd har hamnat så under samma dag ;)

Min syrra m. familj bor bortåt horn, likaså min kompis pappa! Så jag är ju åtminstonde hos syrran skapligt ofta! :-)

Post a Comment