Sidor

Friday, October 22, 2010

Tavla av blommigt tyg

När vi vaknade imorse var världen vit. Barnen blev väldigt entusiastiska, tror bestämt att de längtar efter att få åka pulka!

Faktiskt har det legat några cm snö idag, annars brukar det ju smälta bort så fort. Men nu töar det för fullt, och droppar från alla träd i vår trädgård.

Tanken är att jag ska städa och fixa lite idag, men jag har inte hunnit så långt än. Men jag har äntligen fixat en snyggare tavla till hallen. Det var på gång när jag storstädade där. Efter mycket funderande i helt andra banor, så fick det bli ett tyg. Nämligen samma tyg som jag sydde påsen för tofflor i.

Tycker att det lyser upp betydligt bättre än tavlan med elefanter i beige som hängde där innan. Fast det är ju egentligen samma tavla, en sån där enkel med glas och metallclips. Bytte helt enkelt elefanterna mot blommor. Jag lät tygbiten vara lite större än tavlan, och vek in kanterna på baksidan. Där hålls de på plats av metallclipsen (och frystejp...).

Gick ut och krafsade fram kärleksört i snön också, en till varje fönster. Tror att jag kommer behålla flaskorna i fönstren och variera blommorna efter tillgång och årstid. Det blir så enkelt och fint.

1 comment:

Maria said...

Så fint det blev med det blommiga tyget! Tänk, att en liten detalj kan göra så stor skillnad. Kärleksört är tacksamma blommor som trotsar frosten och står länge i vas.
Ha det gott!
Maria

Post a Comment