Sidor

Wednesday, January 26, 2011

Nya saker

New things

Somlig post är roligare än annan! Mamma kom förbi med paketet från bokklubben Skaparglädje igår. Fick bläddra lite i hennes böcker också, en om stämplar och en om att göra egna presentaskar. Mycket fint i dem!

Some mail is more fun than other! Mum stopped by with the package from the book club yesterday. Mum let me look in her books too, one about stamping and one about making gift boxes. A lot of pretty stuff in them!


Det här är mina grejer. Väskan är visserligen mycket mindre än den såg ut på bilden, men den är perfekt att ha en mindre stickning i. Boken är full av fina saker man kan tova, så nu är jag väldigt sugen på att börja! Har en liten påse ull och ett par kardor redan, så jag skulle kunna sätta igång med våttovning om jag vill. Garnet på bilden vet jag inte riktigt vad jag ska använda till än, men jag kommer nog på något!

These are my things. The bag is certainly a lot smaller than it looked on the picture, but it's perfect for keeping a smaller knitting. The book is full of nice things to felt, so now I'm very eager to start! I have a small bag of wool and carding combs allready, so I could start immediately with wet felting if I'd like to. I don't really know what to make from the yarn on the picture yet, but I'll figure something out!

1 comment:

Maria said...

Trevligt med paket! Väskan blir säkert jättebra till din stickning. Och boken är fin - jag har en sådan, fast jag har inte tovat så mycket, ännu....
Ha det gott!

Post a Comment