Sidor

Saturday, January 29, 2011

Ingen mästare

No master

Det visade sig att jag valde en enkel väg när jag stickade mina vantar i flera färger. En grå maska, en färgad, en grå, en färgad... Skulle försöka mig på att göra ett mer avancerat mönster, och det gick inte alls. Så nu försöker jag bemästra konsten att sticka med två trådar, i mönster som har längre färgade partier. Upp till tre maskor i en färg går bra, sedan får jag problem. Men skam den som ger sig! Nu stickar jag med en färg i varje hand, och det funkar bättre. Så bra att jag inte repade upp det sista försöket på pulsvärmaren på bilden. Men just den på bilden finns inte längre...

It turned out I chose a simple path when I knitted my mittens in three colours. One grey stich, one coloured, one grey, one coloured... Was making a try at a more advanced pattern, and I didn't manage at all. So now I'm trying to master the art of stranded knitting, in patterns with longer coloured sections. Up to three stitches in one colour is fine, after that I'm in trouble. But shame on her that gives up! Now I'm knitting with one colour in each hand, and that works better. So well that I didn't undo the last try on the wrist warmer on the picture. But the one on the picture does not exist anymore...


En stackars pulsvärmare är i stort sett vad jag fått gjort den här veckan. Är förkyld och har inflammation i hörselgången, så jag är ganska trött. Men idag har jag lite ork, så just nu städar jag. Just det ja...

One poor wrist warmer is mainly what I've achieved this week. I have a cold and I have an inflammation in my auditory meatus, so I'm rather tired. But today I have some strength, so right now I'm cleaning the house. Right...

1 comment:

Marilyn said...

I found something that may help you carry the yarn across the row....it helped me very much!!! :) Hope you feel better soon and can continue with your venture!!
http://www.youtube.com/watch?v=B33SUeSwubE&feature=related

Post a Comment