Sidor

Friday, January 14, 2011

Mystisk grytlapp?

Mysterious pot-holder?

Jag skulle leta fram några nya grytlappar idag, och då hittade jag den här i högen. Vi hittade den hemma hos svärfar en gång, och sen har jag glömt bort den. Kanske är det svärmor som gjort den. Hon är dock död och kan inte berätta vad det är, och vi andra hade ingen aning om vad den är till för.

I was looking for some new pot-holders today, and found this in the pile. We found it at my father-in-law's home once, and then forgot about it. Maybe my mother-in-law made it. But she's dead and cannot tell us what it is for, and the rest of us don't have a clue.



Men idag slog det mig att det kanske är en variant på de här grytlapparna.

But today it hit me that it could be a variant of these pot-holders.
Vad tror ni? Har ni sett den tidigare?

What do you think? Have you seen it before?

Eller också kanske man kan använda den som bärhjälp, så att tunga kassar inte skär in i händerna. Eller kanske inte...

Or maybe you can use it as a help when you carry heavy bags, so that they don't hurt your hands. Or maybe not...

5 comments:

Marilyn said...

I think both of your ideas are right...unless it is a little hat for someone little with a very wide head
:0

mallis said...

re: Vi satte upp hyllorna för att få en fin handukshängare.

Det är nog rätt båda även till varma lock ser det ut som. den var lite söt iaf.

Emilia said...

Spännande...gullig iaf!

Anonymous said...

jag har sett en förr, på min farmors kokkaffepanna =)

Nilla K said...

Aha, där har vi nog något! Tyckte att det skulle vara mer praktiskt på ett handtag över kastrullen än på sidan, men jag kom inte på något. Tack snälla Anonym! :)

Post a Comment