Sidor

Sunday, January 2, 2011

Andra paret

Nu är makens vantar färdiga. Det tog lite tid, dels eftersom jag stickade med flera färger, dels eftersom de blev lite korta längst upp, så jag fick repa upp och göra om. Retligt nog råkade jag repa upp fel vante när jag var klar med den första, så jag fick sticka om samma vante två gånger.

Jag måste säga att det var riktigt roligt att sticka med flera färger samtidigt, det lär jag göra igen. Förhoppningsvis blir jag duktigare på det också, så att stickningen inte blir så trång... Men alla barn i början! Nästa projekt blir en halsduk till maken, också i grått och rött, och sedan mössa, krage och vantar till mamma. Och vantar till mig. Och kanske torgvantar till min bror. Och mammas filt som borde få bli färdig någon gång. Det är kul att ha mycket på gång!

2 comments:

Unknown said...

Very nice mittens. Happy New Year.

Marilyn said...

Happy New Year Nilla! I hope this year brings you blessings and happiness and health....
I hope my husband doesn't see this photo....or he will want a pair of his own..and I'm not so good with many strands of yarn..all at once!! Maybe I should practice this year! Take care and I'll "see" you soon!
M

Post a Comment