Sidor

Tuesday, January 25, 2011

Borta från datorn

Away from the computer

Här har det inte blivit mycket tid vid datorn på några dagar. En dag med dottern på sjukhuset (inget akut eller allvarligt),gäster, nästan hela helgen i kyrkan och sedan en dag i skolan med dottern har hållt mig härifrån. Men det har inte hållit mig borta från stickningen. Mammas mössa är färdigstickad och väntar bara på tofs och virkad kant (visar när den är klar). Den bleka fläcken mitt i min hand är min verkliga hudfärg - allt blir rosa av det garnet!

Haven't had much time by the computer the last few days. One day in the hospital with the daughter (nothing serious or any kind of emergency), guests, almost the entire week-end at church and then a day in school with my daughter has kept me away. But it didn't keep me away from my knitting. Mum's hat is done on the knitting part, just waiting for a pompom and an edge in crochet (show you when it's done). The pale spot in the middle of my hand is my true skin colour - everything turns pink from that yarn!


Jag tog mig också tid att göra något till mig själv som jag tänkt länge. När jag var med sonen i skolan för ett par veckor sedan frös jag om fingrarna, och lovade mig själv ett par tumvantar. Annars brukar jag ha ett par fingervantar med ett par torgvantar över. Blir lite kallt om man blir våt om fingrarna.

I also took some time to make something for myself that I have been thinking about for a while. When I visited my son in school a couple of weeks ago my fingers were very cold, and I promised myself a pair of mittens. I usually wear woollen gloves underneath fingerless mittens. Gets a little cold if your fingers get wet.


 Så nu är jag en stolt bärare av de här vantarna. Älskar färgerna och mönstret! Dessutom gick det så fort att göra dem jämfört med mammas mössa...

So I am now a proud wearer of these mittens. Love the colours and the pattern! Besides, they were really quickly made compared to my mum's hat...


När vi var på sjukhuset tittade jag in i kiosken där, som har mycket roliga tidningar. Och den här föll jag för på en gång. En massa fina och färgglada saker, både stickning, virkning och broderi. Enda nackdelen är väl att den är på tyska... Det blev lite svårare att förstå beskrivningarna än jag hade tänkt mig, i mitt övermod!

While at the hospital I checked out the newsstand, that carries a lot of fun magazines. And I immediately fell for this one. Lots of beautiful and colourful things, both knitting, crochet and embroidery. I guess the only drawback is that it's in German... It was a bit harder to understand the instructions than I imagined, in my hubris!



Nu väntar jag på besök. Jag och mamma gick med i en bokklubb med kreativa böcker. Nu har välkomstpaketet kommit, och planen är att hon ska titta förbi med det idag. Tjoho!

Now I am expecting visitors. My mum and I joined a book club with creative books. Now the welcoming package has arrived, and the plan is that she will come by with it today. Yippie!

2 comments:

Maria said...

Vantarna ser gosiga ut, jättefina. Och tidningen verkar lockande. Tyska, hm, visserligen läste jag tyska i skolan, men har inte hållit språket vid liv. Men det finns ju ordböcker...Hoppas att paketet du väntar på, innehåller massor med härliga saker!

Marilyn said...

I hope the pink washes out of your hands soon!! I knitted my husband a scarf and the yarn dyed the needles...but not my hands!! Your new mittens are lovely and I should think about making myself some....my hands get very cold these days! Have a fun time with the book club...
M

Post a Comment