Sidor

Sunday, April 11, 2010

Påsktävling

Jag nämnde tidigare att jag försöker vara med i några scraptävlingar på nätet, och jag tänkte lägga upp några kort här på bloggen. Dessa kort gjorde jag till en påsktävling på scrappiz.

Det första kortet är inspirerat av en bild på en babybody. Högerkortet skulle göras med färgerna gul, orange, grön och lila - inga andra färger.

På det vänstra kortet skulle man använda band, och då ville jag vara lite kreativ och gjorde gräs av organzaband. På det andra skulle man inspireras av en skiss.

Det röda kortet är efter en skiss, dessutom skulle man använda minst tre mönstrade papper från olika tillverkare. Högerkortet är också gjort efter en skiss. Tyvärr upptäckte jag när kortet var gjort att den deltävlingen endast gällde LO's...

Det vänstra kortet är gjort med temat våren. Sådär nöjd med det faktiskt... Det högra var svårt, för då skulle stämpelmotivet vara i centrum, och jag har ju knappt några stämplar... Max tre ord och max tre dekorationer fick det vara, så jag gjorde mitt bästa för att få till ett vettigt kort. Det blev inte riktigt som andra kort, men det behöver ju inte vara fel. Ser helt ok ut på egen hand.

Jag ska försöka delta i några fler tävlingar i hopp om att vinna lite kortmaterial.

No comments:

Post a Comment