Sidor

Friday, April 16, 2010

Förberedelser

Idag ska jag förhoppningsvis bli färdig med förberedelserna inför söndagen. Då ska jag först predika på vår förmiddagsgudstjänst, och sedan ha ett bibelstudium med lovsångsteamet.

Det är alltid nervöst att predika. Jag vill ju så gärna säga precis rätt saker! Det vill jag naturligtvis när jag har bibelstudium också, men det är inte samma nervositet. För mig är predikan mer att förmedla vad Gud vill ha sagt i just den gudstjänsten, ett bibelstudium ska förmedla vad Bibeln säger om en viss sak och är därför lättare att läsa sig till.

Helst hade jag varit färdig med förberedelserna för länge sen, men då sonen var hemma sjuk hela förra veckan och dottern hela denna veckan så har det varit svårt att få sitta i lugn och ro. Men nu är sonen i skolan och dottern har följt med maken på ärenden. Imorgon är maken bortrest, så då kan jag knappast räkna med att få något gjort... Så nu ska jag sätta mig och försöka bli färdig!

No comments:

Post a Comment