Sidor

Wednesday, April 28, 2010

Askeberga skeppsättning


Min man är bortrest några dagar, och då är min mamma här och både hjälper mig med barnen och håller mig sällskap. Både mysigt och skönt! Dessutom har hon körkort, vilket jag saknar. Igår var vi därför på besök hos min mormor, och tittade dessutom på Askeberga skeppsättning. Ungarna tyckte att det var jätteroligt att klättra på alla stora stenar. Jag tycker att det är väldigt speciellt att vara på en historisk plats. En plats där man med säkerhet kan veta att andra människor var för väldigt länge sen. Jag kunde inte annat än fundera på hur det såg ut där på den tiden då man flyttade samman dessa stora stenar, och hur de gjorde... Hur lät det när de pratade? Vad pratade de om? Hur var de klädda? På vilket sätt var deras liv annorlunda än mitt? Tycker det är fascinerande!

No comments:

Post a Comment