Sidor

Monday, April 19, 2010

Söndagen

Oj vad trött jag var igår kväll, efter både predikan och bibelstudium. Predikan var ganska personlig den här gången, så jag kände mig helt uttömd efteråt... Men det var flera som kom fram och berättade att de blivit berörda av det jag sa, och att det var precis vad de behövde höra. Och då känns det verkligen värt det!

Bibelstudiet hölls för en ganska liten grupp, och det tycker jag är trevligt. Då kan man samtala om ämnet på ett annat sätt än om man pratar inför en hel församling. Det var riktigt trevligt, och det känns som om vi fick prata om en del viktiga saker och uppmuntra varandra. Härligt!

Jag är så glad att jag fått förtroendet att göra de här sakerna! Men nu känns det ganska skönt att få vila från det ett litet tag. Nu dröjer det åtminstone ett par veckor innan jag ska tala i kyrkan igen. Ska passa på att slappna av ordentligt. Jag tror att jag spände mig extra mycket förra veckan eftersom jag varit så hostig och var rädd att tappa rösten. Det hände vid ett annat tillfälle när jag predikade. Jag tappade den inte helt, men var rejält kraxig och hostig. Jag lyckades visserligen genomföra predikan och alla hörde vad jag sa, men jag slipper helst att göra om det!

No comments:

Post a Comment