Sidor

Friday, April 9, 2010

Lite nygamla alster

Tänkte bara visa några kort jag gjorde för en tid sedan. Läste ett kritiskt inlägg i ett pysselforum en gång, av en kvinna som tyckte att det bara var skryt att visa upp de kort eller LO's som man gjort. Det tycker inte jag! Själv tycker jag att det är jätteroligt att titta på vad andra har gjort och få nya idéer. Det var ju så jag började göra kort! Jag såg andras fina kort och ville försöka göra något eget jag också. Det vore roligt om jag kunde inspirera någon på det sättet. Sen kan det ju hända att någon är nyfiken på vad jag gjort, och då är det ju lätt att hänvisa hit. Så titta och bli inspirerad!

Detta kort blev till efter lite exprimenterande med självhäftande glitterark och glitterlim. Ovant att inte använde olika papper och dekorationer, men det kändes färdigt så här. Tyvärr lite dålig bild.

Det vänstra kortet skickade vi till en bekant till min man som var dålig. En uppmaning att ta det lite lugnt... Eftersom jag inte har så många motivstämplar så brukar mina kort oftast vara uppbyggda runt en text av något slag.

Det högra kortet gjorde jag utifrån en vers som jag fastnat för. Lite speciellt att göra ett kort i gråskala, men jag tyckte att det passade bra.

Dessa kort är båda gjorda till barnkalas, då brukar jag alltid göra lite enklare kort.

No comments:

Post a Comment