Sidor

Monday, April 12, 2010

Muminpappan

Idag har jag tillbringat större delen av dagen tillsammans med min dotter. Vid elva igårkväll vaknade hon med falsk krupp och fick åka in till akuten. Efter ett par inhalationer var hon ok igen, men hon var riktigt trött idag - sov till elva på förmiddagen! Sen har vi mest myst ihop. Jag har fått assistera henne när hon pärlat muminpappan, bytt film åt henne, hört henne läsa högt ur sina böcker och saker i den stilen. Mysigt!

När sonen kom hem fikade vi lite, sen har han suttit vid datorn hela eftermiddagen. Fick assistera lite där också, han är nog egentligen lite för ung och otålig för strategispel där man ska bygga upp städer i etapper... Hjälpte honom med dragspelsläxan också, så nu kan både han och jag spela "Mary hade ett litet lamm"!

När jag har haft en sån här dag så inser jag hur sällan det är som jag faktiskt tar mig tid att vara med barnen och göra sånt som de vill. Oftare får de vara med på ett hörn när jag grejar, eller också känns det skönt att få göra något ifred. Får väl passa på att njuta av gemenskapen i morgon, för då ska dottern pärla Lilla My och Muminmamman, och sonen ska öva dragspelsläxan igen!

No comments:

Post a Comment