Sidor

Wednesday, April 28, 2010

Ogräs!

Den här rackaren till rot hittade jag i mitt trädgårdsland idag. Längsta jag sett! Sålådan som den låg i är en vanlig EU-pall, och den hade nog räckt ett varv runt hela. Den var längre än mig i alla fall. Det är härligt med kvickrot...! Men nu är det fint alla mina sålådor, tack vare mamma. Vi har hjälpts åt ute i landet hela dagen. Det går så mycket fortare och är så mycket roligare när man är två som hjälps åt! Särskilt om båda tycker om att rota i jorden.

Idag hann vi inte så något. Regnet skrämde in oss, dessutom är vi helt slut båda två. Ingen av oss är särskilt frisk och stark i kroppen (mamma har fibromyalgi), så man får vara tacksam för det man orkar göra. Mamma är dessutom mycket mer ordningsam än vad jag är, så hon har en positiv inverkan på mig och mitt hem när hon är här! Nu ser jag fram emot att få gå ut och gräva ner lite frön och lökar någon av de närmaste dagarna.

2 comments:

Evvvelyn said...

Åh hur kan jag missat din blogg så här länge då!! :) Nu är jag en av dina läsare iallafall! Hoppas allt är bra!!

Nilla K said...

Haha! För att jag inte berättat för någon att den finns! Inte ens maken visste i början... Skriver mest för att "prata av mig" lite, och ser det bara som en bonus om någon får ut något av att läsa om det! Och ja, allt är jättebra!

Post a Comment