Sidor

Friday, April 9, 2010

Medicin

Har gjort en tråkig koppling idag. En längre period har jag haft sömnproblem. Inte att somna just, men jag vaknar ofta till på natten och känner mig förvirrad eller vet inte riktigt var jag är, eller tycker att jag ser konstiga saker i rummet och så där. Tidigare har jag haft liknande problem pga de värktabletter jag åt då, så därför tänkte jag testa om det var samma problem nu. Trodde faktiskt inte att det skulle bero på diklofenaket (som jag haft länge), men tydligen är det så. Dessutom kände jag mig mycket klarare i huvudet i morse när jag vaknade. Mer som mig själv på något sätt. Mycket lugnare än jag varit den senaste tiden, då jag känt mig orolig och ledsen utan egentlig anledning. Förmodligen pga medicinen... Tråkigt! För jag behöver både värktabletten och den antiinflammatoriska effekten av den. Kunde knappt öppna käken imorse - det är där jag har mest problem just nu. Kan i normala fall få in två fingrar på höjden mellan tänderna, i morse fick bara tummen plats. Funkar dåligt.

Jag ska testa att inte ta tabletter på kvällen helgen ut, så får jag se hur det verkar. Vet inte om det finns något bättre alternativ, eller om jag helt enkelt måste välja mellan kroppen och huvudet... Vad väljer man då?

No comments:

Post a Comment