Sidor

Wednesday, August 25, 2010

Kuddfodral och en liten mus

Äntligen! Igår köpte min snälle make tyg åt mig. Otålig som jag är har jag rotat runt i alla mina gömmor för att se om jag kunde hitta något att använda till baksida på mina kuddar. Men icke. Men nu ligger en bit fint grått linne och väntar på att bli tillklippt och fastsytt.

Igår tillbringade jag kvällen med den här lilla varelsen. Dottern ska på kalas igen till helgen, och då den lilla kanin fick de små töserna att dra efter andan tänkte jag fortsätta detta vinnande tema. Med lite variation givetvis. En mus blev det alltså den här gången.

Måste säga att den gick betydligt fortare att göra, nu när jag redan hade gjort en liknande figur. Ofta brukar jag tröttna och hela tiden vilja göra nya saker, men jag kanske har misstagit mig där. Den första av allt tar ju uppenbarligen längre tid att göra eftersom jag då under arbetets gång måste tänka och prova mig fram. Jag följer ju sällan färdiga mönster. Ibland krävs det många försök innan jag får till det. Antagligen har jag fått för mig att det tar lika lång tid igen om jag gör en till... Tänk så fel jag hade!

Den lilla kaninen fick en säng och två ombyten, men jag är lite osäker på hur jag ska göra med musen. En väska och en uppsättning kläder är klar, men sedan då? Hmmm... Själv tycker jag att den känns ganska färdig nu, men en sexårig tjej kanske vill ha fler saker att pilla och leka med? Jag kanske gör några småsaker att lägga i väskan.

Hoppas nu att dottern inte förkastar det jag gjort! Kläderna gjorde jag när hon somnat, så jag har kunnat göra som jag vill. Med kaninen skulle hon bestämma hela tiden. Det är lättare att vara kreativ när man styr själv!

2 comments:

Evvvelyn said...

ÅÅ så söt!! Jag har verkligen fobi för möss men den där söta musen skulle jag tom kunna ha hemma :) Du är så duktig!!

Nilla K said...

Tack!:)

Post a Comment