Sidor

Sunday, August 22, 2010

Kalasklart!

Nu är den lilla kanin färdig! Med tillbehör och allt. Två uppsättningar kläder, ett halsband, ett par skor och en säng. Pilligt var det och tid tog det, men kul givetvis! Det mesta är virkat, utom tröjan som är stickad och madrassen som är sydd av filt med vadd i. Och så halsbandet givetvis... Dottern har varit med och bestämt designen en del, eftersom det är till hennes kompis.

Sängen är en liten skokartong som klätts med presentpapper både utanpå och inuti. Jag använde mig av decoupagelim för att få det att sitta bra.

Här är hon på plats, på med locket och ett presentsnöre så är det klart för kalas! Faktiskt så är hon just överlämnad, och jag fick veta att hon blev uppskattad.

1 comment:

Kyllikki said...

Vilken söt liten kanin och fina kläder!
Jag skall genast börja virka en liten filur till mitt barnbarn!

Post a Comment