Sidor

Monday, August 2, 2010

I väntan på inspiration

Jag har börjat samla på mig allt mer hobbymaterial. Men jag gör det med (ganska) gott samvete, för jag märker att jag gör av med mycket av det. Det har tagit en hel del på mitt garnlager den sista tiden, så jag har handlat lite nytt nu på semestern.

Utmed Nissastigen (väg 26) på väg hem från kusten fick vi se en stor skylt som signalerade tyg och garn. "Stanna!", skrek jag till maken... Vilket han gjorde, gullig som han är. Hittade både bomullsgarn och akrylgarn som jag tror jag kommer få stor användning av. Plus ett stort nystan Crisp, liknande det jag gjorde min sjal i kärleksknutar av. En härlig turkosfärg som nog blir en väldigt härlig sjal!

I helgen var vi med maken på Äventyrslandet på Kinnekulle där han jobbade. Där fanns en liten stuga med hantverk som jag nästan missade. Som tur var gick familjen in där i jakt på brända mandlar, och kunde så tipsa mig om naturfärgat garn. Så det tog jag med mig hem. Fantastiska färger! Det gula och gröna garnet är färgat med björk och hundkex, det orangea med krapp (någon sorts bark tror jag) och det lila med bresilja, som är en missfärgning på träd. Måste komma på något riktigt speciellt att göra av dessa garner.

I en påse ligger ullen jag köpte på hantverksbyn och väntar på mig. Vi måste bara hem till svärfar och se om han har svärmors kardor i gömmorna.

Och sen har vi ju lädret som vi köpte på slöjdmässan i Hjo... Det ska ju bli en liten läderpåse till sonen utav det. Men det räcker till mycket mer!

Tycker det är så roligt att skapa! Helst skulle jag vilja göra saker och sälja, men jag vet inte riktigt hur jag skulle bära mig åt med det. Det kostar dock en del att hålla på som jag gör nu, så en inkomst på det hela vore ju inte fel. Dessutom kommer jag snart ha gjort mer saker än jag har användning för.Men det känns som om jag borde vara extra duktig på något, och inte småfuska med lite allt möjligt som jag gör nu. Vill ju inte att känslan ska vara att jag bara gör halvdant krimskrams... Men det kanske ger sig med tiden. Tills dess fortsätter jag att vara kreativ!

2 comments:

Birgitta said...

Åh så fina garner, ska bli spännande att se vad det blir! Jag är så imponerad av din kretivitet, känner att det smittar en aning så jag får väl försöka åstakomma något någongång ;)
Sjalen är underbar, och allt annat också. Varför sätter du inte ut bilder o priser av dina alster i bloggen?
Kram

Nilla K said...

Tack, vad gullig du är! Roligt att du blir så inspirerad.

Tyvärr är det nog så att man inte får använda bloggar till försäljning, om jag förstått det hela rätt. Då får man länka till en hemsida istället. Dessutom är det så vitt jag vet bara fyra personer som läser den här bloggen. :)

Post a Comment