Sidor

Wednesday, August 11, 2010

På g

Tror bestämt att jag börjar bli virkberoende. Så fort en sak är färdigvirkad så måste jag komma på något nytt projekt. Litet eller stort. Är lite sugen på att virka en filt, men vet inte om jag är redo för ett så stort projekt riktigt än. Vi får se.

Just nu håller jag på att virka kuddfodral till två soffkuddar. Vill ha det lite färgglatt i min röda soffa. Dessa blommor har jag hittat hos My Rose Valley. De går väldigt fort att göra, vilket jag gillar.

Det andra fodralet blir randigt. Vet inte vad tekniken heter, men man virkar stolpar fram och tillbaka. Men istället för att virka i maskorna från förra varvet så virkar man i mellanrummet mellan stolparna, så att stolparna förskjuts lite. Detta ger en taggig effekt som jag gillar. Går superfort att göra också! Får väl visa upp kuddarna när de är färdiga. Måste bara hitta en bra baksida också. Den vill jag inte ha virkad, utan i något grovt tyg. Tänkte kolla på Hem och Hobby efter någon billig löpare som jag kan slakta. Det borde funka fint!

No comments:

Post a Comment