Sidor

Thursday, August 26, 2010

Mattrasor och musklänningar

Dottern löste mitt dilemma med musen igår. Hon gav mig genast order om att göra ytterligare en klänning med hårband. Sagt och gjort. Nu ska jag bara göra en fin förpackning så får det räcka. Om inte dottern kommer med ytterligare krav vill säga.

Testade något nytt igår också. Jag virkade med mattrasor för första gången. Jag gillar när det blir resultat fort, och det blir det. Konstigt vore det annars, med remsor på 3-4 cm och virknål nr 8. Men oj vad trögt det var att dra "tråden" genom öglorna! Är förvånad att jag inte har träningsvärk idag.

Tyget jag använde är inte det snyggaste, men man måste ju testa på något. Behövde något att lägga alla små garnnystan i vid fåtöljen där jag sitter och virkar. Har en viss benägenhet att bre ut mig, så alla sammanhållande verktyg är bra! Detta var som sagt mest ett test, men jag kommer absolut att virka med mattrasor fler gånger.

No comments:

Post a Comment