Sidor

Sunday, August 15, 2010

Framsteg

Nu är alla små blommor färdigvirkade och väntar på att virkas samman till ett kuddfodral. Vanligtvis brukar jag tröttna på att göra samma sak många gånger, men de här blommorna var riktigt roliga att göra.

Funderar på att sätta ihop dem så här. Har valt att låta samma färg gå igen i rutorna som gränsar till varandra. Tycker att det gör det hela mindre rörigt, eftersom de färger jag använt är ganska olika. Den blir ändå tillräckligt färgglad.

Den randiga kudden är nästan färdig. Jag måste bara fundera ut vad jag ska ha för baksidor till kuddarna. Tänkte inte virka dem, utan sy ihop något. Eventuellt får makens utslitna beiga jeans sätta livet till.
Trots att jag har använt olika garn och färger till kuddarna (den blommiga i bomull, den randiga i akryl/ull) tycker jag att de matchar varandra riktigt fint!

No comments:

Post a Comment