Sidor

Wednesday, May 19, 2010

Maskrosor och nagellack


Ute står ett helt fält i blom. Maskrosor. Har alltid tyckt att de är vackra, och ser dem bara som ogräs i rabatter eller trädgårdsland. Just nu längtar jag ut till dem. Jag vill göra maskrossaft. Gjorde det förra året, och det är jättegott! Smakar honung. Inte så konstigt, eftersom många honungsbin förmodligen hämtar en hel del av sin nektar från maskrosorna. Men jag är fortfarande alldeles för förkyld för att orka ut och plocka hundratals maskrosor...

Istället tänkte jag försöka scrappa några kort idag. Har inte riktigt fått till orken tidigare i veckan. Inte inspirationen heller. Men nu har jag målat naglarna! Oklar koppling, kanske, men av någon anledning fick jag igår för mig att om jag målade naglarna röda eller rosa så skulle jag få mer inspiration vid pysselbordet...? Feberyra? I vilket fall så är de målade nu, glittrigt röda. Önskar bara att jag vore lite duktigare på att hantera den där lilla penseln. Ibland har jag nästan lika mycket lack bredvid som på naglarna. Begriper inte hur man ska undvika att kladda utanför i kanterna! Eller gör alla det, men är duktigare än jag på att tvätta bort kladdet? Det är därför jag oftast kör med mitt vita nagellack - kladdet syns inte! Men vet du, jag tror det funkar. Tror faktiskt att jag har lite mer inspiration nu!

2 comments:

the80sme said...

Tack för din söta kommentar! ♥
Vad kul att jag lyckats inspirera, det gör mig alltid lika lycklig! :)

Kyllikki said...

Maskros saft vill jag också göra!

Post a Comment