Sidor

Monday, May 24, 2010

Konfirmationstider

Den här tiden på året är det mycket konfirmationer. Vi var bjudna på min kusins konfirmation, men kunde tyvärr inte komma eftersom den krockade med vår hajk. Men vi uppvaktade ändå med en liten present och ett kort som vi skickade med mina föräldrar. Det blev tydligen uppskattat, vilket gläder mig. Personligen tyckte jag att det var lite svårt att göra konfirmationskort till en början, för den typen av kort brukar ha ett visst "skimmer" över sig som kändes omöjligt att återskapa. Men jag fick bortse från "skimret" och bara göra ett kort helt enkelt.
Det var min mamma som kom på idén med att göra en liten bibel. Den är gjord av en chipboardbit som jag klätt in i brunt papper. På framsidan ritade jag ett kors med guldpenna, och kanten på chipboarden (som då föreställer boksidorna) målade jag guldfärgad. Och så ett litet band i pärmryggen som bokmärke.
Jag tyckte att det kändes fånigt att bara skicka med ett kort så det fick bli en liten present också, i brist på likvida medel att stoppa i kuvertet...
En liten väska, ca 20 cm bred, virkad efter ett mönster som du hittar här. Den blev riktigt söt, så jag kommer nog göra fler. Dessutom gick den fort att göra.

1 comment:

anna said...

Å så fint!!! :)

Post a Comment