Sidor

Thursday, May 27, 2010

Ännu en dag i mitt liv


Ännu en ljuvlig dag börjar gå mot sitt slut. Har fått ovanligt mycket gjort idag. Både sånt som är roligt och sånt som måste göras. På förmiddagen satt jag vid en solvägg och rensade maskrosor till ännu en omgång saft. Solen värmde, humlorna surrade och svalorna skrek. Ljuvligt!

Idag har mina förkultiverade små plantor fått andas frisk luft ute för första gången. Jag har rensat lite bland myntan. Jag och dottern har pillat ner krassefrön i jorden. Barnen och jag njöt av varsin glass på stan före sonens dragspelslektion. (Han blev jätteglad, för han fick Timotejs låt från Melodifestivalen i läxa! Hans lärare är väldigt lyhörd för vad han vill spela.) Det har varit en bra dag.

Nyss tog jag bilden ovan, jag tyckte den var så dramatisk. Det är riktigt mörka moln på himlen, samtidigt som solens strålar tagit sig fram och lyser på toppen av den halvt kala eken utanför mitt köksfönster. Lite som livet är ibland, fläckvis riktigt mörkt men med strimmor av ljus. Hoppas det blir en bra dag imorgon också.

No comments:

Post a Comment