Sidor

Monday, May 3, 2010

Alldeles gratis!

Gratis är fint! Förutom kanske ogräset då...


Jag och min man lever i stort sett på studiemedel den här våren. Det kan bli ganska knapert ibland, särskilt som det alltid utbetalas mindre pengar den sista månaden i terminen. Jag hade därför ställt in mig på att inte kunna köpa några penséer till mina fönsterlådor samt korgar vid verandan. Sen såg jag hur det började spira i grusgången... Jag hade tänkt tanken, men min mamma tog initiativet och grävde ner en planta som redan slagit ut i min ena blomkorg. Full av entusiasm kastade jag mig då över grusgången! Det resulterade i fyllda korgar och lådor. Några har redan slagit ut, medan andra fortfarande är väldigt små. Men det är betydligt roligare än döda ljungplantor! Och alldeles, alldeles gratis.

No comments:

Post a Comment